Monday, October 17, 2011

Sabar Ya..Hati...

Hati aku yang satu ini masih kosong
Masih mencari pengisian terbaik
Penat..memang penat
Tapi apakan daya, aku perlu mengisi ruang dalam hati aku yang satu
Kasihan hati aku ini..kosong je..
Perlu diisi dengan baik
Maaf ya hati..maaf sangat-sangat..
Aku tidak menjagamu dengan baik
Sedangkan aku hanya meminjammu dari Penciptamu dan jua Penciptaku
Seharusnya kau, aku isi dengan keindahan Islam
Agar aku dapat kembalikan kau kepada Yang Maha Besar 
dalam kondisi yang sempurna malah lebih baik..

Hati...jangan kau risau
Jangan kau menangis lagi
Akan aku bersihkan kau dengan air wuduk
Agar sejuk dan tenang kedudukan mu dalam tubuhku
Akan aku sucikan kau dengan iman yang kukuh
Agar teguh tempatmu dalam tubuhku
nanti kau tak akan jatuh ke tangan godaan syaitan
Akan jua aku isi kau dengan kalimah-kalimah Allah S.W.T
Agar tidak ada ruang kosong dalam dirimu untuk kemungkaran
Sabar ya hati..memang akan ambil masa lama
Tapi aku mohon hati..sabar sedikit
Istiqamah ya dalam beribadah..

Hati yang aku pinjam dari Allah S.W.T..
Jangan kau gundah...selagi aku hidup,aku tak akan biarkan kau mati, wahai hati
Aku akan jadi sang peminjam yang bertanggungjawab
Aku akan jaga kau dengan baik
Jangan ragui aku ya,hati..
Tak lama dah...nanti kau akan lahir kembali dengan wajah yang suci
InsyaAllah...
Cuma sabar sikit,ya..Aku perlu cari penawar terbaik untukmu
Kalau sakit, wahai hati, tahan ya...itu ujian..

Aku berbicara dengan hati aku sendiri..
Pelik? Adakah dalam fikiran anda berlegar "U're insane!"
Biarlah apa orang nak kata..Aku memang sayang hati aku..
Aku dah lama abaikan dia..
Dah jadi semakin gelap dah dia...
Dah jadi semakin kosong dah dia..
Dah jadi semakin keras dah dia..
Sebab tu aku nak operate dia balik...
Supaya jadi hati yang bersih
Supaya jadi hati yang terisi dengan iman dan islam
Supaya jadi hati yang lembut
Tak sakit pun operate tu, wahai hati..cuma kena cekal..
Chaiyok!!
Smile =)



No comments: