Friday, October 14, 2011

Kekosongan..

Minda dan hati aku tak bersatu..
Di minda,aku ingin menjadi orang yang paling ceria
Agar aku dapat menceriakan hari orang lain
Tapi dalam masa yang sama hati aku menangis..
Menangis tanpa henti...
Aku rasa kekosongan..

Luaranku, aku mungkin nampak ceria,
Nampak bahagia, nampak gembira..
Tapi dalamanku, hanya aku yang tahu
Betapa parahnya hati aku...sedihnya hati aku hari ini..
Ingin diluahkan,tapi tak tahu apa yang nak diluahkan
dan aku juga tak tahu siapa sudi mendengar..
Kerana,aku memberi telinga ku utk mereka tetapi
jarang sekali mereka memberi telinga mereka untukku..

Namun,aku harus positif..
Kadang-kadang kekosongan itu sangat indah
Kekosongan itu juga membahagiakan
Kerana saat itu aku sedar, aku masih dalam kegelapan
Jiwa aku masih kosong..Kosong dek ilmu-ilmu ukhrawi
Walaupun ilmu duniawi aku terokai..
Kata sahabatku, kekosongan itu perlu disyukuri
Kerana itu tandanya Allah S.W.T memberi hidayah kepadaku
Petunjuk untuk aku keluar daripada kegelapan

Kekosongan itu perlu aku isi dengan mendekatiNya
Kekosongan itu perlu aku hiasi dengan alunan zikrullah
Kekosongan itu perlu aku bajai dengan keimanan dan keinsafan
Kekosongan itu jua perlu aku semai dengan benih kemaafan buat saudara sesama Islamku
Tika saat itu, kekosongan akan terisi...
InsyaAllah..
Let's say, "Allahuakbar, Subhanallah.."

No comments: