Tuesday, February 14, 2012

Aku Tak Punya Apa-apa

Ukiran tulisan kali ini hanyalah satu gubahan luahan rasa
Yang sering memenuhi pundak
Penat menebak

Sudah hampir 19tahun aku hidup
Melangkahi bumi ciptaanNya
Membina seribu satu rasa
Tetapi sebenarnya aku tidak punya apa-apa
Hanya Allah yang aku punya..

Sahabat, aku tidak punya apa-apa
Betul...aku tak mampu memberi kebahagiaan buat kalian
dengan wang ringgit, hadiah bertimpa..
jua aku tak mampu menyinari hidup kalian
dengan telatah aku atau kasih sayang aku
kerana aku memang tak punya apa-apa

Jika ditanya apa yang aku suka..
Aku tak pernah mampu menjawab apa yang aku suka
Kerana aku tak punya apa-apa
Tapi yang aku pasti hanya satu
Aku bukanlah mahu kebendaan sebagai tanda kasih
Cukup bernilai jika kalian mengambil berat tentang aku
Walau aku tahu aku tidak layak menerimanya
Dan sememangnya aku tak pernah merasa diri dikasihi sahabat
Entah kenapa...

Jujur jua aku katakan, aku manusia yang mudah terharu
Walau hanya dengan penghargaan sekecil kuman yang kalian hulurkan
Tangisanku tak perlu kalian minta kerana aku memang sebegitu
Aku cukup menghargai kalian
Walau kadang-kadang diri ini tak ada apa-apa untuk dihargai

Biarlah..aku kepenatan sebenarnya
mencari kasih yang didamba
mungkin kerana aku sudah lama tak punya apa-apa
sehingga aku tidak dapat merasa
apa yang aku ada sekarang


Aku akan terus menangis mengenang diri sendiri..Bukan disesali tapi aku cuma minta sedikit rasa bernilai pada mata manusia..Sudah pedih telinga mendengar manusia memandang rendah..Betul..aku orang yang sensitif..sangat sensitif tapi aku berusaha untuk memendam..:'(

No comments: