Friday, January 13, 2012

[Malaysia Tanah Airku] =)

Assalamualaikum... :)

Hari menginjak ke hari baru lagi
Semakin memendekkan waktu diri
Semakin dekat saat kaki bakal menjejak bumi Malaysia kesekian kali
Hati tidak sabar tapi masih tebal risau dalam hati
Bukan tidak gembira kembali ke tanah air sendiri
Bukan jua lupa daratan mengangkat diri
Tapi khuatir jika tak dapat sesuaikan diri
Pasti tika ini kalian akan terdetik, "budak ni mengada2" atau apa saja
Malaysia tempat yang aku jejak bertahun lamanya
Mustahil jika tidak dapat sesuaikan diri

Tapi kerisauan ini hadir apabila memikirkan iman di hati
Akan masih kuatkah iman tatkala kaki ini menjejak kembali sarang jahiliyah diri dulu
Akan masih tebalkah rasa rendah diri saat menghidu harumnya jahiliyah
Akan masih adakah rasa ingin berubah tika diri kembali menjengah rumah yg sering melalaikan

Bukan mahu salahkan rumah
Bukan mahu salahkan negara
Tapi aku salahkan diri
Kerana dulu aku jadikan rumah tempat aku mengumpul daki-daki kejahilan
Kerana dulu aku jadikan Malaysia tempat sosialiti diri berleluasa

Ya Allah..aku mohon padaMu
Kuatkan hatiku dengan iman
Agar kelak aku tidak lupa Engkau
Teguhkan rasa insaf dalam diri hambaMu ini
Agar nanti masih lagi aku sembah Engkau Yang Maha Besar
Jangan biarkan aku lalai

family yg aku rindu
tapi aku tak mahu kembali jadi ira yg dulu

1 comment:

Fahmi Abdullah said...

nice2...
mmg betul pon...