Sunday, January 1, 2012

[2012 :: Azam Baru]

Bismillahirrahmanirrahim...

Diari 2011 ditutup kemas tapi masih akan dibuka supaya aku tak lupa kisah laluku

supaya jadi pengajaran buatku

Diari 2012 dibuka laju..masih kosong tapi aku mahu ia diisi

dengan amal buat bekalan bertemuNYA...

Melangkah ke tahun baru Masihi..
2011 melabuhkan tirai dengan pelbagai kenangan
Tahun lalu menjadi saksi kejahilan diri
Jua menjadi saksi perubahan diri ke arah mencari DIA

2012..
Aku tidak menangisi kehadiranmu jua tidak tersenyum gembira
Cuma hati bercambah risau...
Jika tahun baru ini, amalku masih sama seperti dulu
Jika tahun baru ini, kejahilanku masih sama seperti dulu
Mahu berubah..itu yang aku mahu
Mahu jadi bidadari buat manusia dipanggil keluarga
Mahu cambah rasa sayang buat keluarga, sahabat dan seisi alam
Mahu jadi hambaNya yang berjalan di atas muka bumi ini dengan langkahan yang diredhai..




Dan rahsiakanlah perkataanmu atau nyatakanlah. 
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui segala isi hati.

[Surah Al-Mulk : Ayat 13]

Ayat ini membuka tirai 2012 ku..entah kenapa air mata ini mengalir membasahi pipi
Saat membaca surah ini..benar-benar pelik tapi Allah menyentuh hatiku..
Tiada yang mustahil kan..Syukur diberi peluang merasainya.
Betullah..rasa itu Allah yang pegang..Dia tahu isi hati hamba yang Dia ciptakan..


Mahu cambah rasa sayang buat ibu bapaku,keluargaku
Mahu bina rasa sayang buat Rai
Mahu kukuhkan ukhwah bulatan gembira d' Beijing

Post terakhir sebelum aku undur diri buat sementara waktu dari dunia blogging..Doakan hati ini cepat sembuh untuk kembali menulis..

No comments: