Saturday, December 3, 2011

Kuatkan Hatiku

Melewati masa yang kini kian pantas pergi
Menghitung hari tanpa henti
Tidak pernah tahu kapan akan tiba saat aku mati

Ya Allah..hambaMu ini sentiasa mengharap redhaMu
Sentiasa mengharap kasih sayangMu
Sentiasa mengharap kekuatanMu
Namun..
Tika aku makin dekat denganMu
Makin banyak dugaan Kau berikan padaku
Bukan mahu merungut jua mengeluh
Namun aku hambaMu yang lemah
Hatiku kadang tidak kuat menghadapinya

Saat cinta manusia kuat dalam diriku
Hatiku sentiasa sakit
Tidak kuat
Tatkala diuji dengan kecurangan manusia
Tatkala diuji dengan kemanisan bicara manusia
Lantas aku beralih
Mengejar cintaMu yang sudah pasti tidak akan mengecewakan aku
Tapi Engkau hebat Ya Allah
Kau beri aku dugaan
Bertimpa-timpa
Menguji hati...punya tahap iman setinggi mana
Aku mohon Ya Allah
Kuatkan hatiku
Kuatkan hatiku
Kuatkan hatiku

Aku tidak mahu berpaling dariMu
Kerana sumber kekuatanku kini ialah Engkau Ya Allah

Ingatkan dirimu wahai teman
Bila hati mahu kekuatan, ingat DIA
Walau sebesar mana masalahmu, ingat DIA
DIA mampu beri kekuatan yang tidak terkira banyaknya
Lupuskan kesedihanmu kerana Allah ada menggembirakanmu


P/S : Nur Ziana Ahmad. Mungkin bicara tulisanku kali ini sedikit mengecewakan..Aku tak punya ilham untuk menulis tika ini.. Mohon maaf... Kuatkan hatimu Zi...

No comments: