Wednesday, December 7, 2011

Jatuh..bangun..Allah ada..

Jatuh...bangun....
Aku jatuh lagi...dan...aku bangun lagi..
Aku sedih..aku kecewa..aku kekosongan jua keseorangan...
Aku menangis...aku meratap...
Jiwa kacau...

Bila iman di dada senipis kulit bawang...begitulah jadinya
Bila ilmu di dada secetek air di pinggir pantai...begitulah jadinya
Bila kesabaran di hati hanya tinggal sekelumit...begitulah jadinya
Bila kewarasan di kepala hanya tinggal secebis..
Begitulah jadinya...

Saat kejatuhan itu...aku bilang aku sendirian
Tapi mereka bilang..tidak...
Allah ada..
Aku tersedar...
Allah itu ada...sentiasa..
DIA sentiasa ada untuk hambaNya
Sedang aku sering sahaja terlupa kewujudanNya
Aku tutur istighfar memohon ampun dariNya
Saat itu air mata bergenang
Kerana baru aku sedar...
Jika aku kata, akulah yang paling banyak menerima dugaan
Tapi sebenarnya..
Masih ramai yang lebih banyak ditimpa dugaan

Sekelilingku...sahabatku...
Hidup mereka lebih menyedihkan daripadaku..
Tapi mereka kuat...mereka bahagia..
Kerana mereka letakkan Allah itu yang pertama..

Allahuakbar...
Sedarkan aku Ya Allah...
Engkau yang pertama dalam kehidupanku
Engkau jua yang mengiringi kehidupanku
Engkau jua yang pengakhiran dalam hidupku
Sedarkan aku Ya Allah
Dugaanmu padaku sesuai kemampuanku
Makbul doaku sesuai keperluanku
Nikmatmu tak terkira banyaknya padaku
Sedarkan aku Ya Allah
Jika aku merasa kekosongan..KAU ada
Jika aku merasa kesedihan...KAU ada
Sedarkan aku Ya Allah
Aku punya ibu bapa yang mengharapkanku
Aku punya sahabat yang menyokongku
Aku punya iman dan islam yang memapahku

Imanku tidak sedalam air di lautan...
Tapi aku akan terus kuat...
Mencari Islam..
Menebalkan iman..
Nikmat Allah tak terperi banyaknya...
Sedarlah diri wahai aku...
:'(
Hadir mereka menguatkan aku..
Demi Allah...aku sayang mereka..
Mereka ada bila aku keseorangan
Mereka sedia mendengar
Menasihati
Maaf jika aku bukan sahabat terbaik buat kalian..
:')

P/S : Kenabebeldgnzibuatakukembalibangun...diabuatakutrsenyumkembali..

No comments: