Saturday, December 17, 2011

Aku Dilamar..Indahnya Lamaran Itu :')

Malam itu..manis sangat..
Malam itu..pilu benar rasa hati..
Senyum di bibir kami...terukir indah..
Hati kami...melakar corak yang indah
Semua itu...malam itu....
Aku dirisik...dilamar...
Hati mana tidak terusik?
Hati mana tidak terdetik?
Hati mana tidak berganjak?
Saat bibir dia melafaz kata..
"Kami datang untuk meminangmu.."
Air mata kala itu..
mahu menitis..
Gembira kan?

Lamaran itu hadir...ketika kami sedang mencari..
Lamaran itu hadir...ketika kami sedang menanti..
Lamaran itu kami terima..
Kerana kami sudah lama inginkannya
Tidak perlu ditanya, kami akan pantas mengatakan "Aku TERIMA"
kerana itu matlamat kami..
Kita tuju syurga bersama ya sayang..
Kelak kita akan bermain di syurgaNya
Mesti lagi enak permainannya
Mesti lagi manis ukhwahnya..
Moga-moga :)

Mata bergenang air mata..di tahan...
Saat hati ingin katakan.."Aku terima pinangan itu.."
Lamaran itu datang..tanpa cincin..
Jua tanpa hantaran..
Tapi aku terima..dengan hati terbuka..
Kerana bagiku..hantaran itu syurga kelak
Allah S.W.T akan permudahkan
kerana kami akan berkahwin keranaNya
Mungkin butuh waktu untuk berkahwin
Mungkin setahun..dua..atau lebih lama
Barulah lafaz nikah itu termeterai
Tapi biarlah..
Aku hanya mahu bertunang dahulu..
Mahu kenal dulu peribadi..
Mahu kukuhkan dulu hati..

Pimpin tanganku menuju jannahNya
Jika aku lelah, berilah aku rehat tapi jangan tinggalkan aku
Jika aku tersungkur, berilah aku masa untuk bangun tapi jangan lepas genggamanku
Jika aku mati, itu kerehatan bagiku..
InsyaAllah...aku tunggu kalian di sana..

Wahai jalan dakwah..amanah yang Rasulullah SAW tinggalkan..
Aku tak mampu nikahimu sekarang
Kita bertunanglah dahulu
Kerana aku perlu kenal diriku..kenal dirimu
Aku perlu sucikan karat-karat jahiliyah dalam diri dahulu
Sabar ya..
Nanti sarunglah cincin ke jari manisku..tanda lafaz sakinah..
Ameen..

Bidadari-bidadariku tercinta..
Kakak-kakak yang sentiasa pimpin tangan kami
Terima kasih kerana datang melamar kami
Kami terima..
Moga usrah itu mampu menikahkan kami dengan agama Allah...
Cerita kita sama cuma latarnya berbeza
Tapi pengarahnya cuma DIA
Kita senyum saja ya.. :')

P/S dakwah itu sukar tapi kesukaran itu hanya sementara..thanks kak Syafiqah, kak Afiqah, kak Ada, kak Najah, kak Raihan, kak Muni

No comments: