Wednesday, June 27, 2012

Terus Melangkah Ke Hadapan

Aku hanya pandang papan kekunci
Memikirkan aksara mana yang harus ditekan
Makin hari makin sukar menyusun kata
Mungkin kerana diri sendiri yang tidak ikhlas dalam menjalani hari

Hari ini satu lagi tingkat kehidupan seorang pelajar aku akhiri
Mahu gembira berlebihan gusar kesedihan hampiri
Jadi aku pilih untuk duduk diam di tepi
Memerhati mereka gembira merai


Meet The Robinsons
ini hanya movie thriller
nak tengok cari sendiri

Aku jadi bersemangat tengok cerita ni
Bukan sebab ia cerita kartun tapi kerana semangat watak-watak dalam cerita
Watak Lewis, Wilbur, keluarganya
Buat aku rasa jiwa dibangkitkan
Mereka berpegang pada satu kata-kata
KEEP MOVING FORWARD

mungkin ia satu kata yang nampak biasa
tapi kenapa aku melihat ia sebagai penyuntik yang hebat?
aku pun tak tahu tapi aku rasa hati terubat tengok cerita ni

Kita buat dan usaha sampai mata lebam tak tidur
Kita buat dan usaha sampai lupa makan minum
Kita buat dan usaha sampai lupa kawan sekeliling
Kita buat dan usaha sampai kita lupa Allah sebenarnya penentu hidup kita

Kita buat sehabis baik tapi kita gagal
Kita jerit marah
Kita berkurung tak nak keluar bilik
Kita salahkan takdir
Kita salahkan otak sendiri
Kita mungkin bunuh diri
Tapi kita lupa yang hidup ini bukan setakat ini sahaja
Ada kehidupan selepas mati nanti
Di akhirat sana

Kita gagal sekali, tak bermakna gagal selamanya
Bak kata Lewis, "we have to let it go and keep moving forward"

Around here , however, we don't look backwards for very long
We keep moving forward, opening up new doors,
and do new things, because we're curious..
and curiousity keeps leading us down new paths

1 comment:

alyamohsin said...

adik^^
kata-kata yang biasa itu menjadi luar biasa bg mereka yang luar biasa:)

moga terus tsabat ye.awak,akak dan akhawat2 yang lain.rindu>_<
insyaAllah nnti kita jumpe di beijing:)