Wednesday, June 20, 2012

Kagumi Mereka

Aku mengangkat pena menulis cerita
Kisah demi kisah
Perasaan demi perasaan
Silih berganti
Aku menulis kerana bibir gusar untuk berbicara
Aku menulis kerana wadah ini masih sudi menerima muntahan fikiranku
Tulisan aku kadangnya dicaci dimaki
kadangnya juga diangkat dipuji
tapi aku kisah apa
aku menulis apa yang berlegar
apa yang aku rasa logik, aku lontarkan
buat apa mahu simpan.
Aku masih sama..

Aku kagumi mereka
Kagumi tulisan mereka
Penuh makna..jua puitis
dari mana mereka belajar ya?
aku mahu jadi seperti mereka
tulisan mereka membara semangat
jua memanah rasa..
sinis sindiran mereka
aku kagumi itu
mereka bermain dengan perasaan pembaca
bahasa mereka juga bebas tanpa ada peraturan
mereka kisah apa
asal yang ada di fikiran mampu diluah penuhnya

Zahiril Adzim
"Manusia ialah satu proses yang berterusan yang memainkan peranan penting bagi melahirkan pengalaman."
Tidak ada kehidupan yang kuangankan, cuma kental meredah kehidupan yang ada sambil menggalas cita -cita.
Walau macam mana celakanya kehidupan itu, ia tetap kehidupan

Dira Abu Zahar
dalam diam ada bingitnya,
dalam sunyi ada kecohnya,
dalam tenang ada ombaknya,
dalam diri ada Dia.

mereka dua watak yang tidak lah gah di pentas puisi
tapi tulisan mereka mampu bikin mata mahu terus baca apa yang mereka tulis
link blog mereka :

No comments: