Tuesday, July 3, 2012

Mengejar Cahaya

Lemas. Kelam. Buntu.
Dalam kegelapan, aku mencari arah
mencari lorong yang punya cahaya di pengakhirannya
aku sebenarnya sedang mencari diri
Diri aku sedang hilang.
Cuba dekat dengan PENCIPTA
mencari tahap keikhlasan yang selayaknya
tapi sering saja aku gagal
Orang kata aku lalai.
Tapi aku kata tidak!
Aku tidak lalai tapi aku sedang mencari.
Itu lebih baik daripada aku duduk diam dan perhati saja.
Jejakan kaki di bumi Malaysia.
Walau baru sehari dua di sini.
Aku sedar aku sedang temui jalan yang selama ini aku mahu cari.
Aku sedang temui diri yang selama ini hilang.
Kepada SANG PENCIPTA..
HambaMU ini sedang mengajar diri erti keikhlasan beribadah
HambaMU ini sedang melatih diri mengejar pahala.
Jika aku tersungkur lagi, bangunkan aku ya..

Itu erti kerinduan.
merindui manusia itu mudah.
mahu merindui Allah dan Rasul itu payah.
aku bangun tidur, aku ingat manusia.
jarang sekali nak ingat Allah.
padahal, Allah itu yang mencipta manusia.
yang mengurnia rasa sayang dan rindu.
Aku resah.

p/s: i will miss her like crazy. but i will just keep my silence till she realized about it.

No comments: