Sunday, November 13, 2011

Air Mata Syukur

Sebak dada...pincang pandangan dek genangan air mata
Getar suara...kelam pendengaran kerana cuba sedaya upaya menahan tangis
Kaku bibir...senyum nampak paksa kerana terlalu bahagia
ALLAH..bumi Beijing yang aku pijak memberi aku rasa..
Buat aku hidup kembali
Punya rasa sedih, bahagia, marah, hilang punca..

Bergenang lagi air mataku...saat melihat kesanggupan kakak-kakak
Hadir pada setiap aktiviti kami...menahan sejuk mencengkam
Demi kami..junior...
Jika aku sebagai mereka, mampukah aku?
Hadir mereka bawa ceria..
Senyum di bibir sentiasa terukir..Indah sangat..
Hadir mereka dalam keikhlasan..
Bawa seribu satu cerita..kata-kata semangat
Kemesraan itu terasa..

Air mata aku jatuh lagi..walau bukan di hadapan khalayak
Kerana aku bahagia...gembira dalam hati
Walau tak ternampak di muka
Mereka hadir kerana kami
Mereka hadir kerana Allah
Betapa manisnya mereka...seluruh masa demi junior..demi dakwah Islamiah
Kagumnya aku..
Tidak sekali mereka penat..mungkin mereka penat
Tapi tak pernah sesaat pun mempamerkan..

Tak terbalas rasanya aku apabila dengan mudahnya mereka sedia membantu
Siap sedia meringankan beban kami
Mereka bagai sahabat
Mereka bagai ibu kami
Mereka bagai keluarga kami
Biarlah air mata ini jatuh...
Kerana ia tanda syukur..

Allah punya perancanganNya yang terbaik..Pertemukan kami di sini...
Semoga ada hikmah di sebalik pertemuan ini
Dalam bahagia berukhwah...kami ingat padaNya
Semoga senior-senior tidak jemu membantu kami
Salam sayang buat senior2
Buat senior tercinta, kak Syafiqah Rahmat, kak Afiqah, kak Ada, kak Muni, 
kak Najah, kak Raihan, kak Husna, kak Afiqah Halim dan semua lah..
Terima kasih tak terhingga daripada saya
Kalian mengikhlaskan hati saya untuk berada di sini
Ada hikmah saya sampai di Beijing..untuk bertemu kalian
Meluaskan lagi jalinan ukhwah sesama Islam..
Semoga Allah redha..
Jika ada salah kata..mohon maaf

kak Afiqah, kak Afiqah Halim, kak Muni

Semua ada gambar aku...terbaik la...haha
With kak Afiqah..comel kan dia..
Jamuan yang kami sediakan untuk senior-senior
Walau tak ramai senior yang datang tapi kami puas dapat bagi senior rasa kami masak
Lagi puas bila senior kenyang
Lagi puas bila mereka gembira
Moga masih ada waktu untuk kami menggembirakan senior
Ok..aku menyibuk di sini...kak Syafiqah Rahmat
sweetnya lah akak neh...baik sangat..
Moga dia terus aman..
Settle for dis entry...

6 comments:

.rai.di.sini. said...

sempat ye update blog.? ak dah pengsan dah semalam.

qaseh ashuffi_ira said...

aku update lepas aku sedar drp pengsan...n aku pengsan x bgn2 lps kul3...hehehehe

Fasyue said...

love dis post! terbaekkk arr twins! =)

qaseh ashuffi_ira said...

mekasih la twins...kli ni x puitis2 mcm slalu...

qaseh ashuffi_ira said...

boleh je syue

Ieyqa Adam said...

:')