Sunday, January 27, 2013

Pembawa Cahaya

Tarbiyah..
Jalan takdir bagiku
Menyesal?
Tidak sama sekali
Tercampak ke jalan ini
Bukan satu kebetulan yang menyedihkan
Tapi takdir yang menerangkan kegelapan
Hati yang dulunya seperti tin kosong
Kini terisi sedikit di jalan ini
Tapi ada kerisauan.
Di jalan ini adakah aku..
Antara yang tertapis?
Mohon Ya Allah..kekalkan aku di sini
Insan itu..
Sang pembawa cahaya
Menerangi gelapnya hati
Kenalkan aku pada ukhwah
Ajarkan aku tentang usrah
Dia..
Yang berusaha ikat hati kami
Untuk bersatu demiNya..
Kelembutannya dia..
Bikin kami tak sanggup berpisah
Sanah helwah kak Nur Afiqah
Naqibah hebat dalam dunia tarbiyah saya
Jaga diri jaga iman jaga kami..
Peluk cium utk akak..

walau usrah dah dirombak tapi kami masih setia bersama
on the way to GUANGZHOU

Insan yang Allah kirimkan untuk kami

No comments: