Tuesday, May 1, 2012

Sahabat : Aku Mohon Maaf

Jiwa berkecamuk, hati bagai retak
Kepala pening, perasaan berat
Apa yang membebankan fikiran?
Pelbagai..

Tentang iman yang makin hari makin susut
Tentang diri yang makin hari makin kusut
Tentang hati yang makin hari makin kelam

Tentang SAHABAT yang makin hari makin memeritkan

Kawan..sahabat..
Aku mohon maaf..Susun jari malam ini
Minta dimaafkan segala kesalahan diri
Minta dihalalkan segala benda
Minta didoakan yang terbaik untuk diri ini
Minta terus jadi sahabat saya
Pimpin saya..tolong..

Air mata tak pernah berhenti menitis memikirkan kalian
Memikirkan bagaimana harus aku lakukan
Untuk terus membahagiakan kalian
Bagaimana harus aku sebarkan sayang aku pada kalian
Bagaimana harus aku layan kalian sesuai kehendak kalian
Aku tidak pernah penat menyayangi kalian

Aku tahu aku tak mampu jadi sahabat kalian yang terbaik
Tika susah dan senang kalian,aku jarang ada
Tapi bukan aku tidak mahu ada
Cuma aku tidak punya waktu
Dan aku tidak tahu yang kalian membutuhkan aku
Tapi sahabat..
aku sentiasa ada..
carilah aku..
cuma aku tak sehebat Allah SWT
yang hadirnya DIA tiap masa tiap tempat
DIA tak pernah jemu ada untuk kalian..kita
Kembalilah pada DIA
kerana ukhuwah ini akan lebih kukuh
andai didasari dengan cinta padaNYA

Sahabat..ajari aku untuk jadi sahabat kalian yang terbaik
Tunjuki aku cara untuk membahagiakan kalian
Allah...bantulah aku untuk menggembirakan mereka
Aku sayang sahabat-sahabat
Aku tidak mahu kehilangan kalian..

Suhadah, Raihan, Raihana, Ziana, Fatin, Balqis,
Ainaa, Ada, Sahidah, Kamilah, Syaza, Suhaili

Aku Zahirah..
mohon maaf andai aku tak mampu bahagiakan kalian
mohon maaf kerana aku tak mampu
aku sayang kalian
walau tak setiap waktu bersama
aku ingin bersama kalian
saat susah dan senang kalian
pimpin aku ke jalanNYA
tolong...:'(


Seterdaya aku..akan aku sayangi kalian..
kerana ALLAH SWT
insyaAllah

No comments: