Monday, May 14, 2012

Bebanan Yang Tergalas

Bismillahirahmanirahim

Berat membeban bahu
Melangkah kaki melaju
Tapi benar lelah menyesak ibarat disusun rapat batu
Mengusung tinggi "tanggungjawab" yang satu

Aku mengira beban kugalasi sudah cukup menghakis bahagiaku
Aku jua menyangka beban yang dipikul aku sudah cukup
merenggut kerehatanku
Aku menduga beban ini sudah cukup menghimpit fikiranku
Yang aku kira melebihi kemampuan
Tapi ternyata
masih ada yang lebih berat beban yang tergalas
beban yang tak semena-mena
jatuh tersadai di bahu mereka
Lantas saat itu jua aku pandangi langit
Bersyukur...



别的人有别的事,有自己的问题
有自己的责任,有自己的生活。
Allah 给我们问题因为 Allah 知道我们可以解决这个问题。
然后 Allah 只是想显示 Allah 的爱.

1 comment:

Nur Ziana Ahmad Rafi'aei said...

u will never be alone. <3
memang aku x pedulikan ko tapi aku sayang dari jauh.